Wil je klanten op een verrassende manier kennislaten maken met je stad, dorp of wijk?

Ontwikkel dan een food tour voor je stad, dorp of wijk!

De huidige consument is op zoek naar beleving, wil verrast worden en daarom steeds moeilijker verleiden en te binden. Eén bijzonder manier op dit te doen is om in te spelen op het groeiende interesse in streekproducten met een verhaal. Ambachtelijk, handgemaakt, waarvan je weet waar het vandaan komt en hoe het hoe het wordt gemaakt. Start daarom nu met een food tour in jouw dorp, wijk of centrum en laat bezoekers de culinaire en ambachtelijke ondernemers ontdekken. 

Voor wie ontwikkel ik deze tour?

Ondernemersverenigingen en centrummanagers die hun bezoekers en bewoners willen verrassen met een culinaire wandeling. 

De food tour die ik in Woerden heb ontwikkeld heb, is een groot succes voor de binnenstad èn de ondernemers. Ik zou dit graag uitrollen op andere plekken. 

Wat maakt de foodtour uniek?

  • je wandelt met twee personen (of meervoud van 2) op een moment wanneer het jou uitkomt (vrijdag of zaterdag > 12 uur)
  • je proeft of ervaart (zoals zeep) de lokale specialiteiten 
  • je ontdekt het bijzondere verhaal achter de producten én je ontdekt op een leuke manier een stad/dorp
  • Tussen de 5 en 15 enthousiaste ondernemers die:
    • 2 minuten iets willen vertellen over zijn product
    • zijn product tegen kostprijs beschikbaar wilt stellen
  • Tas (ook voor dingen die ze niet kunnen opeten/willen bewaren voor thuis), fysieke route en bonnetjes
  • Te koop aanbieden in webshop, ophalen bij eerste locatie op vertoon van het digitale aankoopbewijs

Wat is er voor nodig?

Ervaring in Woerden met de food tour

  • Bezoekers is 50/50 bewoners/bezoekers van buiten
  • Normaal moet je flink je best doen om ondernemers enthousiast te krijgen, maar nu komen ze naar ons toe.
  • Het levert ondernemers extra exposure op en meestal bijverkoop. 

Korte video's met de uitleg van het maak-proces

Wat mensen zeggen over de Food Tour in Woerden

“Ik vond de tour erg leuk om te doen. Het is een leuke combinatie tussen het verkennen van de stad en leuke winkels met unieke producten. Ik werd overal gastvrij ontvangen en iedereen vertelde iets over zijn of haar product.”
Marjolein Linstra
Your Travel Guide
"Het is wat meer werk, maar ik vertel het verhaal over de kaas terwijl ik hem afsnijdt. Andere klanten die staan te wachten leren ook gelijk wat bij. Ook vertel ik wat over de kaas die ik in de aanbieding heb, zodat mensen vaak wat extra meenemen."
Remco de Jong
Ondernemer Alexanderhoeve Woerden
“Voor twee personen betaal je 25 euro en daar krijg je dus allerlei hapjes, producten en een leuke dag voor terug!”
Kirsten Bliekendaal
Indebuurt Woerden
De investering voor het ontwikkelen van een foodtour is 3000 euro. Dit is inclusief:
onderzoek naar lokale specialiteiten

en contact met de ondernemers

tekst en ontwerp

van de tas, route en munten en tekst voor de online verkoop

testen van de route

om zeker te zijn dat het goed gaat, is testen essentieel

De investering is exclusief
  • reiskosten en reistijd
  • drukwerk, foto’s en video’s en promotiemateriaal (mogelijk in overleg)
  • financiële verdeling naar deelnemende ondernemers (mogelijk in overleg)
  • achtergrond op een website of video’s (mogelijk in overleg)